Jag sprang ju ner till antikvariatet idag, trots ångestattacker osv. Hittade en helt perfekt bok att ha som art journal! En som modernismens konsthistoria. Innehåller en del bilder som jag kan använda till annat också. mycket bra. Framsidan har jag bara stämplat “Journal” på, limmat dit min namnlapp (såna som man hade när man var liten då mamma namnade alla kläder…som tur är har mor sparat mina som blev över.) och satt en dymoremsa på. jag ska lacka dymon och min namnlapp, men ville börja med bokens insida innan jag lade den på tre timmars torktid….  Så, här mina damer och herrar, kommer mitt första försök med art journaling! Det är roligt att pyssla i vanliga fall, men det här var nog snäppet värre. att kunna använda ALLA tekniker på en gång helt fritt var grymt frigörande.  Idag har jag fokuserat mycket på gesso och akrylfärg, imorgon kör vi något annat..😉 Det sköna med det är att det FÅR bli lite snett och vint, det FÅR kladdas och blir det fult så gör det inget. Hittade lite skön inspiration från ett flertal amerikanska bloggerskor via googles bildsök. skönt att ha i uppstartsskedet. nu vet jag vad jag ska göra de närmaste dagarna….