Nu blev det lite tjockare än jag först tänkt mig. Otroligt roligt att göra små fria skapelser när man inte behöver ta hänsyn till text osv, som vid kortmakeri, då det alltid ska in ngt “Grattis” eller “Tack”… Kommer definitivt att använda det här som inspiration till “vanliga” kort. En del sidor är inte fotograferade, andra ligger fortfarande på torkning. Anledningen till att en del aldrig nådde kamerans öga är att de är något för morbida för den här bloggen.😉 Sån är jag..  en smula morbid..

Sidan med ögat är gjord med extra kärlek. Såpass mycket att jag limmade dig lösa ögonfransar från ett gammalt paket med lösa små vipor som bara legat i min lösögonfrans-låda. Heller inte ofta som jag använder klosstämplarna längre, trots att jag älskar motiven på de som ligger i lilla lådan, men det är bökigare, och framför allt, man ser ju inte vart de hamnar! Svurit mig blå många gånger för att collage blivit skeva tack vare just det.

Det var en utmaning för mig själv att dessutom BARA använda spillbitar och småtjaffs som bara legat. Upptäcka nya sidor hos stämplar jag redan hade och kombinera lite otippade varianter. Kul! Rekommenderar fler att prova. Jag personligen hämmar mig lite när jag gör kort, just för att motivet gärna ska passa ihop med den eventuella texten. På senare tid har jag gjort mycket kort utan text alls, MEN med en liten tom yta där man kan fästa ex. passande dymo-text istället. Mycket bra.