dscf2093

Då min mormors syster olyckligt gick bort i vinter lämnade hon efter sig en mängd smycken. Trasiga, hela, saker som passade och saker som .. ..inte passade. Jag och mor botaniserade och lade undan en hög med “skräpguld” och tog kontakt med en lokal guldsmed hemma i Steneby (Janne Guldsmed) . Jag har en silverring efter Inga, min släkting, som jag tycker mycket om, och skulle helt enkelt vilja ha en liknande i guld… När vi skissade jag och han såg han minst sagt fundersam ut, men med lite kort, via e-mail till mor och fax därifrån till honom så skickade han en skiss tillbaka som såg mycket bra ut. tre veckor senare har jag den på mitt finger! Fantastiskt! Behöver jag säga att jag fullkomligt älskar den..?😀 18 g väger den lille rackaren..  Men det var ett bra sätt att ta tillvara på smycken som inte skulle se annat än insidan av smyckesskrinet. Kan jag varmt rekommendera!