mariebackhallcomhemse_d08b6e82

http://www.faceyourmanga.com/welcome.htm kan man göra en Mangaversion av sig själv, eller någon annan för den delen.

Ni som känner mig får avgöra om det är likt eller inte.. Har ingen bra bild att jämföra med just nu. Hur som haver.. Tänkte berätta lite om mig själv, vet att det står på någon flik här på bloggen, men den är inte uppdaterad på ett bra tag. För er som enbart är här för pysslet, scrolla ned.🙂 Anyways. I höstas fick jag diagnosen Bipolär typ 2, vilket innebär att jag är Mano depressiv men kommer aldrig upp i full mani. Eller har inte gjort hittills… Efter ett gäng svängar in och ut på sjukhus med tabletter och terapi högt och lågt har vi nu hittat någon form av balans. Äter Lithium och kommer att få göra det resten av livet. Dessa piller + ett gäng andra håller mig igång och på benen. Vissa dagar hjälper det mer, andra mindre.

Jag pendlar alltså upp och ned i stämningsläge. Perioder, eller skov som det även heter, kan vara allt ifrån en vecka till månader. Allt olika från person till person. Det har märkts på pysslandet att saker och ting inte varit som sig bör, just nu t.ex. är jag högproduktiv igen. Påväg uppför… Pysslas det inte är jag oftast nere eller påväg ner. Kreativiteten och livslusten går hand i hand för mig. Samtidigt som det är min säkerhetsventil är det även en slags stämningslägesbarometer.

Nog tjatat.. Timmen är sen och jag borde egentligen sova nu inför läkarbesöket imorgon, men det är som vanligt.. man hittar ursäkter. Tack för att Du orkade läsa..