Detta är alltså utsidan på min allra första RIKTIGA scrapbook. En gåva från en
god vän, Maria, som jag nu tagit mig tid att börja med. Utsidan är jag i korthet,
de saker som jag verkligen vurmar för.. Mig själv, ja.. jag är en aning ego..
kärleken.. utan den är man verkligt fattig! Tatueringar… ja.. och Piercingar.. så
kort och gott: Kroppskonst.. Slutligen livet.. Man skall leva det till fullo. Så…
*trumvirvel tack* här är den! Tam-ta-da!

Lite om tekniken bakom utsidan då.. jag har sandpapprat, rispat den med
skalpell för de tydliga revorna, sprayat den rikligt och distressat av bara den.
Efter allt hade torkat gick jag över den med fluidchalks : Alabaster, burnt sienna
och charchoal. Efteråt dekorerade jag med lite överblivna nitar och satte lite
passande små nameplates på.. De är stansade i en vävtapet för extra struktur.
*skäms* jag vet… baksidan av tapeterna är inte syrafria….