calletvsoffa.jpg
Ibland är det rätt skönt att bara krypa upp i soffan efter en lång dag på jobbet. Har man dessutom sällskap av världens bästa vovve är det extra trevligt. Har kollat en del på AnimalPlanet det sista, inte bara för att TV-tablåerna är riktigt dåliga när jag väl har tid att kika, utan även för att djur är intressanta. När vi kikade på AnimalCops sist såg Calle ut som ovan. Helkoncentrerad och riktigt alert. En timme senare hade han orkat lägga sig ned i alla fall…
mellanrum.jpg
Apropå “chokladbollarna” som han satte i sig igår så är det inte det värsta jag hört en hund äta. Vi har en Bullterrier som bor tvärs över våran gård. Han springer alltid omkring med munkorg, inte för att han gör utfall, utan för att han äter allt. ALLT! Hans uppgivna Matte berättade om hur kottar, småsten, kapsyler och dyligt slinker ner så fort tillfälle finns. Jag kände mig såklart tvungen att fråga vad det värsta han hade stoppat i sig var. Svaret gjorde mig alldeles stum och jag fågelholkade ganska länge innan jag fattade att hon faktiskt inte skojade med mig. Så, vad var det då? Jo. En *trumvirvel* GLÖDLAMPA… med sockel och allt! Snacka om att den vovven har utvecklat matsmältningssystem i titan… Den hade passerat utan att skada något och så fort den hade kommit ut började småätandet på andra pryttlar igen. Skosnören, mattbitar, halva leksaker, vinkorkar, krukväxter… Ja allt.🙂 Det är sådana gånger man stolt ser på sin lillkille som bara gnager på sina egna saker. Ok, han “smakar” på Mamma ibland också, men det brukar hålla sig vid att just bara smaka.